להיות חכמים עם גוגל

השם לקורס החדש שאני מעבירה הוא פרפרזה למאמר "האם גוגל עושה אותנו טיפשים?", שפרסם ניקולס קאר ב"The Atlantic" בשנת 2008. במושגים של אינטרנט מדובר בשנות דור – כמו ששנת בן אדם היא 7 שנים של כלב, חשבו כמה דברים השתנו בעולמנו, ובאינטרנט, במרוצת אותן 7 שנים. כולל מהפכת השח-נבון (smartphone) ששטפה את כולנו, או לפחות את רוב מי שאנחנו מכירים.

קאר מדבר במאמר על גוגל כתופעה, ובאופן כללי מדבר על האינטרנט, כך מכיוון שהיא (גוגל) כבר מזמן שולטת בכל כך הרבה מעולמנו הדיגיטלי, אפשר לקבל את הכותרת כמעט כלשונה.

מה הוא אומר שם באופן בגדול?

בחיפוש שעשיתי בגוגל על שם המאמר בעברית מצאתי אפילו בלי להתכוון את מהות המאמר:

מילוג: האם גוגל הופך אותנו לטיפשים?

(מתוך: מילוג – המילון העברי החופשי ברשת)

ביאור לחסרי הסבלנות שבין קוראינו: הוא לא הופך אותנו לטיפשים, אלא לעצלנים ושטחיים. ומופרעי קשב (מספיק תקציר).

ואולם, בביקורת שקראתי על המאמר נאמר שגוגל פשוט גורם למוח שלנו לפתח כישורים אחרים. למשל: אין צורך לזכור מידע, אלא רק לזכור איפה הוא נמצא. באינטרנט.

ביקורת אחרת אומרת שדווקא המעבר מלינק ללינק גורם לנו להתלהבות, לזיק במוח שגורם לנו לרצות לדעת עוד ועוד.

מה אתם אומרים?

גם קודם לכן, אך כיום, מקץ 7 שנים, לגוגל יש כל כך הרבה כלים ואפשרויות שהוא מעמיד לרשותנו, שאפשר כמובן ללמוד אותם לבד, אך הרבה יותר כיף שמישהו אחר מלמד אותך. במקרה הזה: אני.

מסקנה: צריך לשנות את שם הקורס ל: להיות חכמים עם גוגל.

מה דעתכם?

משתתפי הקורס מוזמנים ללחוץ כאן ולמלא את השאלון

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה Google docs., חכמים עם גוגל.‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>