10 כללים ליצירת אתר אמין

עד כמה המידע באינטרנט אמין ועד כמה אנחנו תופסים מידע זה או אחר כאמין? במכון המחקר של אמינות מידע באוניברסיטת סטנפורד גיבשו 10 כללים שיסייעו לכם להגביר את האמינות של אתרכם כפי שהיא נתפסת בעיני הגולשים אליו.

 

ואלה הם עשרת הדיברות

  1. הקלו על הקורא להבחין בנכונות המידע באתרכם.
    הראו שאתם מסתמכים על מידע אמין.
    איך עושים את זה?

    ציטוטים מדויקים והפניות למקורות שנחשבים מוסמכים. גם אם הגולשים לא ילכו בעקבות הלינקים, אתם מפגינים בכך ביטחון בחומרים שלכם.
  2. הראו שיש ארגון אמיתי מאחורי האתר.
    כשמראים שהאתר שייך לארגון שקיים במציאות, האמינות שלו גדלה.
    איך עושים את זה?

    הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא פשוט לרשום את הכתובת הפיזית. אפשר להגדיל ולהעלות תמונות של המשרדים שלכם או של אנשים שעובדים בחברה.
  3. הדגישו את המומחיות בארגון שלך, ובתוכן והשירותים שאתה מספק.
    איך עושים את זה?
    האם יש לכם מומחים בצוות? האם התורמים שלך או ספקי השירותים מורשים? ספרו על כך באתר. האם אתם חברים בארגון מכובד? הראו זאת בבירור.
    לעומת זאת, אל תקשרו לאתרים חיצוניים שאינם אמינים. האתר שלכם יאבד מאמינותו בשל שיוך לאתרים כאלה.
  4. הראו את האנשים ההגונים והאמינים העומדים מאחורי האתר.
    זה מראה שיש אנשים אמיתיים מאחורי האתר ובתוך הארגון.
    איך עושים את זה?

    פרטו את שמותיהם, ספרו עליהם, וכמובן צרפו תמונות שלהם. יש אתרים שמפרסמים תקציר קורות חיים של האנשים הבולטים בארגון, ויש כאלה שאפילו מספרים על משפחותיהם או תחביביהם.
  5. הקלו על יצירת קשר אתכם.
    דרך פשוטה להגביר את האמינות של אתרכם היא באפשרות לפנות אליכם.
    איך עושים את זה?

    ציינו באתר במקום בולט פרטי התקשרות כגון מספר טלפון, כתובת פיזית וכתובת מייל.
  6. עצבו את האתר כך שייראה מקצועי (או מתאים למטרתו).
    מחקרים העלו שאנשים נוטים להעריך אתר קודם כול על פי העיצוב הוויזואלי שלו, כך שחשוב שהעיצוב יתרום לאמינותו של האתר, ובטח שלא יפגע בה.
    איך עושים את זה?

    כשאתם מעצבים את האתר שלכם, שימו לב איך התכנים נראים על המסך, לטיפוגרפיה, לאיכותן של התמונות, קונסיסטנטיות של הנושאים ועוד. כל אלו צריכים לעלות בקנה אחד עם מטרתו של האתר. לדוגמה, אם האתר שלכם עוסק בצילום והוא יהיה טקסטואלי בלבד, הוא עלול לפספס קצת את מטרתו.
  7. עשו את האתר שלך נוח לשימוש ומועיל.
    מחקרים הראו שהרבה פעמים ארגונים בונים אתר שיספק את האגו של בעליו והמנהלים שלו או שיפגין את היכולות המדהימות שלהם בטכנולוגיות ווב. כדאי לחשוב קצת אחרת.
    איך עושים את זה?
    כשמקימים אתר צריך לחשוב קודם כול על צורכי המשתמש ועל אופן השימוש שלו במידע. יש מקום גם ל"לקוחות" אחרים של האתר (ע"ע מנהלים), אך לא במקום הראשון.
  8. עדכנו את התוכן באתרם לעתים קרובות.
    אנשים מייחסים יותר אמינות לאתרים שמראים שהם עודכנו או עברו ביקורת לא מזמן.
    איך עושים את זה?
    אל תירדמו בשמירה. עדכנו את האתר שלכם באופן תדיר; ציינו את תאריך עדכון התכנים; אם תיקנתם מידע באתר, ציינו זאת באמצעות תאריך, כדי שהקורא יבין שאתם מבקרים באתר שלכם ומבקרים את התכנים שבו.
  9. הגבילו את השימוש בתוכן פרסומי (מודעות, הצעות).
    איך עושים את זה?
    סגנון הכתיבה באתר צריך להיות ברור, ישיר וכן. הימנעו ככל האפשר ממודעות פרסום באתרכם. אם אתם חייבים לכלול בו מודעות כאלה, תנו אבחנה בולטת בין התוכן הממומן לבין התוכן שלכם. הימנע מפרסומות בחלונות קופצים.

10.  הימנעו משגיאות מכל הסוגים, לא משנה עד כמה הן קטנות.
שגיאות טיפוגרפיות ולינקים שבורים פוגעים באמינות של האתר יותר משרוב האנשים יכולים לדמיין.
איך עושים את זה?

אל תפרסמו תכנים מבלי לקרוא אותם שוב ולהגיה אותם. לעתים מומלץ לתת למישהו נוסף לקרוא את מה שכתבת, כי כשאנשים מעורבים בטקסט מסוים הם לעתים "עיוורים" לשגיאות כתיב ופליטות מקלדת. חשוב גם לשמור שאתר יהיה זמין כל העת ולהימנע מנפילות של שרתים.

 צילם מנחם לזרטיסה 001 רשאי לנחות.
תודה למנחם לזר

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה אמינות מידע,‏ עם התגים , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>